Allmänna köpvillkor (företag, B2B) för Warmogo AB
1. Allmänt
1.1. Dessa allmänna köpvillkor gäller för alla köp av varor och tjänster mellan Warmogo AB, organisationsnummer 559494-5858, (nedan kallad ”Leverantören”) och dess företagskunder (nedan kallad ”Kunden”).
1.2. Genom att göra en beställning godkänner Kunden dessa villkor. Avvikelser från villkoren ska vara skriftligt överenskomna.
2. Beställning och Avtal
2.1. Ett avtal anses ingånget när Kunden har mottagit en skriftlig orderbekräftelse från Leverantören.
2.2. Leverantören förbehåller sig rätten att neka beställningar eller kräva förskottsbetalning.
3. Priser, Moms och Betalningsvillkor
3.1. Samtliga priser anges i SEK för den svenska marknaden och i EUR för den internationella marknaden, exklusive moms, frakt, tullavgifter och andra tillkommande kostnader.
3.2. Vid försäljning inom EU till momsregistrerade företag tillämpas omvänd skattskyldighet (reverse charge), och Kunden ansvarar för momsredovisning enligt gällande regler. Om Leverantören inte överstiger tröskelvärdet för unionsintern distansförsäljning av varor (för närvarande 100 000 kr), debiteras svensk moms även vid försäljning till kunder inom EU.
3.3. Betalning kan ske via kreditkort, banköverföring eller annan digital betalningsmetod som Leverantören erbjuder. Fakturabetalning erbjuds inte som standard.
3.4. Betalning ska ske i förskott om inget annat är avtalat.
3.5. Äganderätten till varor övergår först till Kunden när full betalning har mottagits av Leverantören.
4. Leverans och Riskövergång
4.1. Leverans sker enligt överenskommen metod, exempelvis FCA eller DAP enligt Incoterms 2020.
4.2. Leveranstider är vägledande. Leverantören ansvarar inte för förseningar utanför dess kontroll, såsom transportproblem, tullförseningar eller force majeure.
4.3. Risken för varan övergår till Kunden vid avtalad leveranspunkt.
5. Reklamation och Returer
5.1. Kunden ska vid mottagandet kontrollera varan och meddela eventuella fel skriftligen inom 7 dagar.
5.2. Specialbeställda eller anpassade varor omfattas inte av returrätt, om inget annat överenskommits.
5.3. Godkända returer ska returneras i originalskick och originalförpackning. Kunden står för returfrakten om inte annat avtalats.
6. Garanti och Ansvarsbegränsning
6.1. Leverantören lämnar garanti enligt produktens garantivillkor eller enligt vad som anges i orderbekräftelsen.
6.2. Garantin omfattar ej skador orsakade av felaktig installation, användning, modifiering eller normalt slitage.
6.3. Leverantören ansvarar inte för indirekta skador såsom produktionsbortfall, utebliven vinst eller annan följdskada.
6.4. Leverantörens maximala ansvar är begränsat till det belopp Kunden betalat för den aktuella leveransen.
7. Force Majeure
7.1. Leverantören ansvarar ej för förseningar eller brister i leverans som uppstår på grund av omständigheter utanför dess kontroll, såsom naturkatastrofer, krig, strejker, myndighetsbeslut eller transportproblem.
8. GDPR och Personuppgiftshantering
8.1. Leverantören följer GDPR och skyddar personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. Endast affärsmässiga uppgifter samlas in och behandlas. Se vår separata Integritetspolicy för mer information.
9. Tillämplig Lag och Tvistlösning
9.1. Tvister ska i första hand lösas genom förhandling mellan parterna.
9.2. Om parterna inte når en lösning, ska tvisten avgöras enligt svensk lag vid Malmö tingsrätt.